måndag 2 mars 2009

Vårigt

Jag har snöat in mig lite.
Tycker det är roligare att läsa bloggar än att skriva själv...
Men det kommer kanske, bara man får ordbajsa lite.

Apropå bajsa så börjar My hamna där nu, dels umgås hon mycket med C som bara pratar sånt så det smittar av sig så jag tror jag måste skaffa någon sorts bok om det där...
Får väl spana in bokrean på någon sida ,nån borde ju ha.

Är det någon som har sett några vårtecken ännu??
Jag spanade lite igår när jag promenerade i solen men hittade inget, var nog lite för trött oxå för att kika ordentligt, snödropparna borde väl komma nu??!!
Man känner ju när solen är framme att det närmar sig... och om 27 dagar ställer vi om klockorna igen....

5 kommentarer:

CharmKatti sa...

Är det sant, är det bara 27 dagar kvar?
Kändes inte så när jag åkte hem från jobbet, snålblåst och vidrig snö som nästan gjorde ont i ansiktet!
Ordbajseri är kul, man behöver inte alltid skriva om en massa vettigt, dravel kan vara minst lika kul!

Miafia sa...

Nope inga vårtecken ännu...men det måste komma snart!

Det finns en bra bok om bajs...den heter Bajsboken.

Jag är precis som du när det gäller att skriva och läsa...ibland går skrivandet av bara farten...ibland är det tvärstopp och kuligare att läsa andras.
Variation är aldrig fel :-)

Anonym sa...

Hej Åsa

Jag och sonen kikar på din blogg.
Han säger att vårtecken även är att fåglarna faktiskt låter lite annorlunda, dom är kära nu. :)

Kram Ann-Charlotte

Åsa sa...

Ja faktiskt har kag inte tänkt på fåglarna!! Det är ju fantastiskt att höra dem, man blir ju så glad.

Popprinsessan sa...

L pratar också en del om bajs nu. Hon är 3. Hur gamla är dina tjejer? Funderar också på att köpa den där Bajsboken - har hört att den ska vara "bra". L har fortfarande blöja, men har plötsligt börjat stanna upp och säga: "Mamma, det kommer kiss!", så jag hoppas lite på att hon ska visa mer och mer intresse för att gå utan blöja. Ikväll har det gått riktigt bra. Ja på tal om ordbajseri... hur sjutton hamnade jag i en blöjstory nu?!?

Grannen berättade att han hade både vårgäck och snödroppar i trädgården så jag får väl lita på det. Tyvärr har vi inga sådana läckerheter i vår trädgård...