måndag 9 mars 2009

segt

Jah! Då känns det som man är igång... Pust å stön! Med träningen alltså!! 90 minuter med vår extremt hårda tränare så är man helt slut. Armar och ben värker,ömmar överallt. Trodde igår att jag skulle tuppa av för det var så varmt i hallen, för en gångs skull var det det....
men nu har jag kört 2 pass på raken så snart går det galant..eller??

Känns just nu som det är otroligt tungt i allmänhet och det säger flera runt mig.
Ibland tror man inte att man ska överleva dagen för ögonlocken är som bly men visst fasiken gör man det!! Jag och min kropp längtar så till att få se solen igen..
Sen att vi har en illbatting som vaknar gärna runt 5 på morgonen, har vi tur får vi sovmorgon till 6!! Tänk om man kunde vara så pigg som hon är gärna någon gång på dagen!!

Jag tänkte lite här i min stillhet att snart är det ju sommartid och då blir det ju bättre med tiden att hon sover längre, men som alltid så räknar jag åt fel håll.... det kommer bara bli värre!!
Hon kommer då alltså vilja gå upp vid 4!!! det är dags att byta jobb och bli bagare tror jag, de börjar väl så tidigt har jag för mig..

3 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Oj, vad duktig du är! Det kommer snart att bli lättare och lättare! (Hmm, hoppas att du kan säga så snart till mig, dvs att jag också kommer igång med träning...)

CharmKatti sa...

Nä, så får man inte tänka, att hon kommer gå uppännu tidigare. Fanny är ju likadan! Imorse väckte hon mig kl 5 med att dänga mobiltelefonen i huvudet på mig. Jag vaknade kan jag säga...
Men kanske det blir lättare iaf, man går och lägger sig senare, och det är ljusare på dagarna, barnen mår precis som vi bättre av ljus.
Det kanske blir lite strul första dagarna efter tidsomställningen, men det ordnar sig.
Kram
Katti

Åsa sa...

JO Katti det är väl sant man målar upp allt så mycket större!! Nu börjar ju det ljusna vid den tiden ändå...

pop:- allt kommer gå lättare bara denna gråa massa, nu har vi ju en vit massa idag då (på 2dm!!) försvinner... snart e det vår!!