söndag 22 mars 2009

Vilken helg!!

Ja vilken helg.
Fika med nya grannen och andra grannar ute igår i solen!!!
Kalas hos min gudson som fyllt 3 år, fick se deras nya lya söder om söder, jättefin med öppen spis!!
Lämnade barnen hos mormor och morfar för övernattning. dennis och jag åkte hem bytte om och gick på hotellet och åt en fantastisk god middag, jag åt:
kalixrom med tillbehör
lammytterfile med ruccolasmör och potatis stomp
Dennis åt:
tre smaker:hjort,pilgrimsmussla och skagen
pepparstek med sås och rostad potatis

vi orkade inte någon efterrätt...tyvärr för jag älskar efterrätt.
Vi tänkte gå på sportbaren för en törstsläckare innan hemgång men vi orkade inte så vi gick sakta mot färjan och åkte hem. Somnade vid halv 11 och sov ända till 9!!! Fast man vaknade några gånger...

Fick frukost på sängen.... woaw!
Promenad ensamma i solen, eller den tittade fram lite då och då. Hälsa på endel grannar och så. Vid 3 kom mormor och morfar med barnen och fikade, svärfar med fru kom också och fika. Trevlig!
Middag intog vi på den lokala krogen för idag ville jag inte heller laga mat!!
De har bra mat men nu är jag bra seg.... Blir nog tidigt idag också...

Presenter!!
Jo jag fick en ljusstake för blockljus, jättefin sen en kastrull som jag önskat mig och en cool vattenkanna från Designtorget... är så trött på min stora vanliga som jag aldrig orka använda.
Av Dennis får jag nog vara med och välja så det blir kanske en ny kniv eller en träningsjacka. Vi får se.
Bästa presenten var på barnen, en mms hälsning i morse när de sjunger "Ja må hon leva" för mig.. tårögd blir man på de små trollen.

4 kommentarer:

CharmKatti sa...

Men va mysigt!
Vilken present!
Och visst har vi en bra krog här på ön:-) det är tydligen dit man ska gå när man vill träffa sina grannar:-)

Miafia sa...

Åh vilken mysig helg. Blev alldeles vrålhungrig när jag läste vad ni åt. De har så himla god mat på Hotellet. Och ja krogen hemma är inte fy skam heller till de priserna.
Låter som om hela ert område var där igår ;-)

Grattis i efterskott!

Åsa sa...

Tackar, bockar och bugar!!
Ja jag har ju jobbat där oxå..på hotellet, kan säga att man saknar det lite, det är riktig servering,fin servering det!! Underbar miljö!!

Ja våran krog igår var invaderad av folket här från mjöldammen/annedal...

Popprinsessan sa...

Det låter verkligen som om du fick en härlig helg! Och födelsedag! :-)