fredag 27 mars 2009

Snö igen!!! å chokladprovning...

Ja igår var jag och en kompis på Chokladprovning här lokalt i Vaxholm. Det var jättebra sådär lagom info om allt sen fick vi smaka 14 olika sorter, sist fick vi smaka Marabou och den smakar ju inte alls choklad!!
Vi var sju tjejer som frossade i oss men konstigt nog så orkade man inte så mycket, men jag köpte hem lite till helgen.(Då kanske jag får ha det för mig själv!! NOT!!)

Sen kom man hem och fick ta sjukstugan igen. Vet inte hur många gng hon vaknade inatt men jag kommer ihåg att hon inte ville somna om vid halv 1 och det kändes som vi vart vakna hela tiden när jag kollade på klockan vid 3!! Men man har väl sovit där emellan. Med en läckande vällingflaska så fick vi byta kläder och lägga lakan på lakanen så vi kunde fortsätta sova...
Jag var dödstrött 5.20 när hon ville gå upp, tur att man kan slumra framför barnprogrammen.....

Vi begav oss till Vårdcentralen idag för prover och hon hade inget konstigt iaf, som streptokocker, lung el öron inflammation så det är "bara" hosta, tokförkyld och feber som går i vågor....jo oxå magen som är helt ur balans, det har hon ju varit till och från nu i flera veckor men vi ska avvakta!!! behöver inte förklara mera......

Så det känns lite som man gått in dit i onödan det kunde dem ju sagt i telefonen... Ja ja hoppas att feber släpper imorgon el senast på söndag annars måste vi nog till Danderyd.

Det roliga är ju att vi kan ju åka pulka imorgon med barnen .. eller då har den väl regnat bort i för sig. Undrar hur många gng det har snöat nu??? Det ska vara 7 innan våren kommer va??? Vi är väl uppe i 18 nu.....

4 kommentarer:

Miafia sa...

Mmm jag älskar choklad, skulle oxå vilja gå på en sådan provning. Vad kostar kalaset?

Hoppas dottern är på bättringsvägen!

Popprinsessan sa...

Jag har varit på flera chokladprovningar och har äntligen lärt mig äta mörk choklad. Mums! Fast jag älskar ändå marabou också... Fast det egentligen inte är riktig choklad :-)

Åsa sa...

Jo man tycker ju om bägge men det räcker med ca 55 % choklad för mig sen blir det för mkt!!

Kalaset gick på 200 spänn för ca 1,5-2 timmar, per pers.

Miafia sa...

Det var ju inte alls farligt!
Ska minsann se till att komma iväg på detta :-)