onsdag 25 mars 2009

Sjukstugan

Då var Tilde sjuk då...
Kände igår morse/natt när hon kom in att hon kändes varm men tänkte inte mer på det förrens efter frukost,när man ska till och byta om. Tyckte hon var glansig på ögonen.Äh lika bra att ta tempen och vad visade den då...bara 38,5 men det var bara att vara hemma. My ville promt det med så det fick hon. Visade sig redan vid 9 att hon ville leka med någon men hon fick ha en trist hemmadag med sjuk syster och tråkig mamma!!
Med målning,lite dataspel och trist lek så fick hon åka med mig till Coop Forum och storhandla!!! Det gick galant, hon skötte sig jättebra, men det var tydliga regler innan. Vi kom hem med halv 9 färjan så det blev sent då.

Idag fick My gå till halv 3 iaf och det var nog bra. Tildes feber kom upp i 40 under natten så vare sig hon eller jag har sovit så där hundra bra, nu under dagen har den legat runt 39 utan piller... Hon blir så himla pigg av dem där pillerna så dem får hon bara akut eller så hon kan sova bra. Idag har vi läst, lekt med tågbanan och tittat på barnprogram. Var ute och lekte lite men hon orkar inte så mycket. Själv passade jag på att frosta av frysen som vi har i gäststugan.. med morakniv för inte hade jag tid att vänta på det den naturliga vägen. Gick bra men Tilde sov bara en timme idag så det blev ett snabbt avslut.

Till mellis suprisade jag med att göra våfflor!! En var bara men det räcker, nu har vi firat den dagen med!!

Hade i mitt stilla sinne funderingar på att träna idag men Dennis klev innanför dörren här för 10 min sen, och sen läste jag hur Marie och hennes Gubbe har det så NEJ!! Jag vill inte bara mötas i hallen, orkar inte idag... heller....
Sen imorgon kväll ska jag och en tjejkompis på chokladprovning!!!. Det ska bli så smarrigt och kuuul!!

Så det får räcka med att vara borta en kväll eftersom Dennis jobbar borta hela helgen (som NOG är den sista, vågar inte tro på det ännu!!!)
Undrar vad man ska ta sig till för något i morgon???? Jo vi ska in till apoteket och handla mera alvedon till Tilde och eftersom vi bara har en bil numera så får jag gå eller åka buss... tror ni man kommer ihåg hur man gör??? Ja det är gratis om man har barnvagn iaf!!!!

3 kommentarer:

CharmKatti sa...

Trist är det med sjuka barn. En fördel är det ju dock med att dom små har feber, man kan ligga i soffan och mysa hela dan om man vill:-)

Popprinsessan sa...

Hoppas Tilde är bättre nu och att febern försvunnit!
Låter smarrigt med både våfflor och chokladprovning! Mums! Får kanske bli lite våfflor i helgen eftersom jag var borta med jobbet på våffeldagen.

Miafia sa...

Hoppas att chockladprovningen var lyckad!

Ang vår lek....snabbisen du vet...så är det inte så farligt jämt. Vissa veckor kan vara så, typ!