måndag 12 oktober 2009

Vabb dag

Idag har jag varit hemma med My. Hon vaknade 12 i natt och hade ont i magen och 2 minuter senare så kräktes hon. Tyvärr hamnade allt i hallen, vi hann aldrig ner till toaletten. Hon var jätte ledsen för det. Stackarn, inte gör väl det någonting. Ja inte är det kul att ta hand om det men man gör allt för sina barn.
Hon kräktes bara en gång sen blev det en lätt dusch, nya kläder och somna om.
Hörde att det var flera som hade haft det så, kräkning, lite ont i huvudet, men inge mera. Trodde inatt att nu var det vinterkräksjukan som var på intågande. SKÖNT att så inte var fallet.
Så idag har vi sorterat ut för små kläder och skor. Tagit in vinterkläder och skor. Ut med sommarkläder och skor. Sorterat och slängt leksaker. Sett på barnprogram och spelat spel. Sen tog vi cyklarna för att hämta hem lillasyster som fick komma hem tidigt idag.
Har också mätt vårat kök (det alldelles för lilla) som jag tänkt rita upp på kökshjälpen på IKEA. Får se vad man kan få för något. Inte för att det är någon prio men man vet aldrig.....

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Oj, stackare! Men vad skönt att det inte blev mer av det.

Torka kräk är ingen hit, men som sagt, vad gör man inte för sina barn! Undrar om vi säger det om typ 15 år också... ;-) Fast mina föräldrar har aldrig behövt torka något fyllekräk efter mig och det hoppas jag också slippa.

Skönt med lite utrensning (och då tänker jag inte på kräket...!). Ibland är det skönt med en sån där dag då man inte planerat att vara hemma, men man får en himla massa gjort.

Hoppas att det blir en bra tisdag för er!