tisdag 20 oktober 2009

Naprapaten

Idag blev det ett besök till naprapaten. Har sedan  massagen i onsdags haft ont i hela högra sidan. Det har strålat upp i huvudet och ner i armen. Faktiskt inte ner i benen så där kunde ju inget vara fel… (så fel man kan ha)Huvudvärk har jag haft från det man vaknade tills man somnade och inget kaffe eller Coca Cola hjälpte. Så idag fick jag tid hos min naprapat. Just nu kan jag väl inte säga att jag mår så mycket bättre men nu kan jag röra hela högra armen, i alla olika vinklar. Otroligt skönt!! Jag går till en väldans bra naprapat som mest stretchar och “knäcker “ inte så himlans mycket. Utan det känns ofta mycket avslappnat och skönt att gå dit. Men som vanligt så sitter mina små knotor alltid i ländryggen, även denna gång. Fast jag hade ont i nacken och armen så kommer det mesta från rumpan!!! … och det är ALDRIG skönt att stretcha den. Tårarna var inte långt borta idag. Konstigt det där. Som sagt har jag ju inget stillasittande jobb och man bär en hel del och i konstiga vinklar och vrår. Inte konstigt att kroppen säger ifrån.

Nu har jag varit där och jag hoppas att det ska släppa. Just nu känner jag mig lite överkörd. Funderar på ett varmt bad….med bubblor…..

2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Hoppas att det känns bättre nu! Det är ju precis där, i rumpan liksom, som jag har mina jäkla knutor. Är lite spänd inför morgondagens thaimassage och jag hoppas att det inte kommer att göra lika ont som sist.. Annars kanske jag också skulle behöva ett besök hos din naprapat ;-)

CharmKatti sa...

Rumpan ja, den har man ju fått sin beskärda del av:-)
Men vi får se det positivt, med tanke på att rumpmusklerna ständigt är i arbete så måste ju baken vara i väldigt fin form...
Tänk hur den skulle se ut om man var totalt avslappnad... :-)