söndag 18 oktober 2009

Teater och stelhet

Just nu går väl inget som man vill. Jag vill träna men får aldrig till det att komma iväg på onsdagskvällarna. Alltid är det något annat, som ingen barnvakt, möte eller bara vanligt ont i halsen. Inte blir det någon löpträning heller. Såg idag massor av människor som var ute och rörde på sig. De gick, gick med stavar och sprang. Gissa om springtarmen längtade, men det får alltså vänta ett tag till.

Jag var på massage förra veckan, såååå behövligt men sviterna efter den (eller om dem fanns där innan vet jag inte men värre har det blivit!) är att jag har ont i högra muskelfästet i bakre huvudet och jag trodde att det var för min massör gått hårt åt mig men så verkar fallet inte vara. Nu har jag alltså ännu ondare, det strålar upp ända upp i knoppen och ut i högra armen. Känns som om muskeln inte kan slappna av utan är på helspänn hela tiden. Bäst känns det när man bara sitter vanligt, rak i ryggen !!!            Hur ofta kan man “sitta fint”???? Så jag tror jag måste ringa min massör imorgon igen. Hoppas bara hon har tid relativt snart, helst redan morgon.

Annars hade vi vänner på middag i fredags och det är ju inte så ofta som vi ses så det var jätte trevligt. Vi åt tacos å fajitas, drack rödvin och öl. Såg Idol och spelade Yatzy. Jag vann inte en enda gång. Får nog skylla på tärningarna, det gjorde de andra. Annars har det varit väldans lugnt och skönt. My fick en egen kväll och dag med mormor så idag var de iväg och såg “Pelle Svanslös” på teater. Hon var på strålande humör när vi hämtade hem henne.                  På torsdag är det Dennis och min tur att gå på teater. Då ska vi gå med några andra vänner och se “Buddy Holly”. Det ska bli jätte kul!! Var väldans länge sedan man var på teater eller musikal. Jag såg den sist den gick men det var nog 15 år sedan (!!!!) Ska bli spännande att se Brolle, de säger att det är jätte bra. Vi hoppas på det!

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Jag var på väg att gå på bio med L i söndags, men det blev för stressigt och jag vill att hennes premiärbio ska bli ett positivt minne. Får ta det en annan gång.

Så kul att gå på musikal! I love! Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om Brolle.. men han är säkert kanon i den rollen.

Hoppas att du fått tid hos din massör. Själv har jag ju varit två gånger på thaimassge nu, med en veckas mellanrum. Och aj vad ont det gjorde andra gången! Ska dit igen på fredag och fasar nästan redan lite... Hoppas iaf att det känns bättre för dig och att du slipper ha ont!