torsdag 2 april 2009

Ansiktskräm och utbrott!!

Jo apropå ansiktskräm som jag skrev om för ett tag sen så blev det Decleor igen. Men jag är så nöjd med det märket och då ska man väl inte byta!! Tog en annan nattkräm som luktar mera blommigt sen ska jag nog nästa gång ta ansiktskräm för mognare hy, 30+. Börjar väl bli dags att tänka till och ligga steget före......

Så var stortjejen sjuk. Hon vaknade nog 4 gng i natt och var törstig, kissnödig och bara rädd så jag visste det var något på gång. Hon har varit lite hängig, inte riktigt sig själv i några dagar, och sen kom febern... och hostan förståss!!!
Dennis fick vara hemma idag, så är jag hemma i morgon. Tror nog att Tilde får gå till dagmamman ändå, några timmar iaf,.
Jag kommer faktiskt inte ihåg när My var sjuk sist för det är så länge sedan.
Jo hon hade öroninflammation i mars förra året annars tror jag nog att hon har varit frisk!! Otroligt!! Men å andra sidan så var man mammaledig förrut så man glömmer...hela tiden...

På jobbet är det hysteriskt nu, hoppas snart att vi börjar bli en till på lunchen. Man har inte ens tid att äta eller gå på toa. Jag är helt slut i pallet efter en sådan här dag, sen var det ju en sån här dag igår också!!!!
Det känns som om det börjar bli mycket nu. Hemma med sjuka barn i omgångar som lever som dem vill. Tilde som har kommit in i sin 3 års trots och bara skriker, NEJ, VILL INTE hela tiden, sen jobbet som man bara stressar och försköker behaga alla gäster.

Efter har man ju ett andra jobb som tar vid när man går av jobbet man får betalt för!
Jag har kommit på att jag gör samma saker på jobbet som hemma.
Plockar, torkar, diskar, städar, springer runt och andra tittar på en. Hemma är det då jag som lagar mat och det gör jag INTE på jobbet, inte än iaf!

Fick tokbryt idag när vi kom hem och skulle laga middag. My var lugn eftersom hon varit hemma hela dagen, men Tilde. Puh!
Hon hängde i mina byxor skrikandes att jag skulle bära henne samtidigt som jag försökte gör pannkakssmet. Nej det gick inte. Då blev jag arg och skrek tillbaka, sen fick dem se på barnprogram så vi skulle få något i oss. Då gick det bra iaf.

Hoppas det blir någorlunda lugn Vab dag hemma i morgon....

5 kommentarer:

CharmKatti sa...

Usch, helvetesdagar, dom borde inte få finnas. Speciellt inte helvetestimmen...

Otroligt att My har hållt sig frisk så länge, det är annat än här hemma...

Kram
Katti - som oxå är hemma idag, utan barn.

Popprinsessan sa...

Hoppas att du har en bra dag idag och att M mår lite bättre.

Jag skulle nog aldrig fixa att ha ett sånt stressigt jobb som du verkar ha. Men å andra sidan träffar du säkert en massa trevliga människor också emellanåt. Men jag tror att jag skulle få de där psykbryten (som man ibland kan få hemma) även på jobbet, och det skulle ju inte precis passa sig... :-) Snacka om att skrämma bort kunderna!

Hoppas att ni får en skön helg!

Åsa sa...

Jo det händer att de kommer på jobbet oxå, förhoppningsvis hinner man bakom kulisserna så man kan andas ut!! Tror faktiskt det är en av anledningarna att så många röker el gjorde i restaurang branchen är för att ta ett break och avreagera sig::
Skönt att få vara hemma själv utan någon en hel dag...hoppas du har kunnat njuta..kram

Miafia sa...

Jag använder oxå Decleor och kör på det så länge jag trivs....hela livet tror jag ;-) Mmmm jag som då är 36 är ännu inte börjat med mogenhy kräm. Nästa gång kanske?

Vilken kräm kör du?

Trist med stress både på jobb och hemma. Det är extra välbehövligt med återhämtningspaus från tid till annan.

Åsa sa...

Jo jag kör med Hydra Floral som dagkräm sen någon Soin de soin eller nåt sånt. Väldigt skön för huden.Har en ögonkräm som inte används så flitigt. Men vi får se när man prövar den 30+ krämen. Blir nog till hösten tror jag..