tisdag 14 april 2009

Snabbt som bara den var helgen över!

Vi var nere i Blekinge och hälsade på svärmor med make som bor där. My blev låvad att stanna kvar så hon får vi nog hem på fredag igen.
Känns konstigt att bara ha ett barn att ta hand om...
Vi blev uppassade med mat och en del passning av barn, vilade i hammocken i solen så det var jätte härligt.

Vi passade på att hälsa på några goda vänner som bor på Öland också. De mådde hyfsat bra. Mannen i familjen har ju fått komma hem och bo efter en lång vistelse på sjukhus där han har legat i koma i fyra månader och varit för nedräkning tre gånger enligt läkarna. Men han har repat på sig, är väldigt tunn och tagen men man ser att det är samme man. Humorn finns där...
Kändes skönt att träffa dem alla.

Sen passade vi på att få middag hos farfar i Blackstad i Småland. Gott och bra med rast för Tilde. Vi gick å tittade på korna, att det kan vara så fascinerande med dem små liven, eller små vet jag ju inte... Hon ville aldrig gå därifrån!!

På vägen hem vid Norrköping kom dimman... helt sjukt, som en vägg...det var lite läskigt faktiskt. Å då var det ju jag som körde Dennis nya bil. Inte så van överhuvudtaget med den å så kommer dimman. Men många andra kör på som vanligt, även fast man bara ser 100 meter framför sig. Dennis fick ta över de sista 10 milen. Då hade jag gjort mitt. Han älskar ju at köra också..

Påsken avslutade jag med att jobba. Helt hysteriskt var det trots att det inte var så fint väder lite smådisigt men varmt iförsej. Skönt att få jobba med "riktig" servering emellanåt.
Tilde fick spendera dagen med mormor och morfar som sedan bjöd på middag för oss andra. Riktigt trevlig påsk. Mycket hann man med....

I helgen vill jag bara vara hemma och pyssla på tomten...undrar om maken vill det???

2 kommentarer:

CharmKatti sa...

Kankse han vill om han kan kratta med en hand och hålla en kall med den andra:-)

Popprinsessan sa...

Men oj, oj, oj vad ni har hunnit med!! Skönt att bli lite ompysslade och träffa nära och kära man inte träffar så ofta.

Hoppas också att vädret håller i sig till helgen! Får dock ingen hjälp av maken som är i Asien, men som tur är får jag hem honom på söndag :-)