tisdag 7 april 2009

Trött och en ny tv

Känner bara just nu att det är väldigt mycket.... mest på jobbet....hur man ska få ihop det med hämtning av barnen OCH hinna handla på Konsum...
Skulle vilja få in en eller två dagar som maken hämtar och lämnar, går det???
Nu går de ju efter mitt schema. D har ju inget.
Känns lite trist ibland. MEN han har ju slutat att segla på de stora haven och är hemma mera så jag ska väl inte klaga.
Det är underbart.
Nu får vi ju träffas varje helg och nästan varje kväll..
Sa det häromdagen till D att snart måste vi skaffa en till tv så jag också får vara med och välja.. kanske för vi har skaffat canal+ kanalerna med sport.
Jättebra av mig med tanke på att det är slutspel i hockeyn och allsvenskan har börjat... GRATTIS TILL MIG!!!!

3 kommentarer:

CharmKatti sa...

Vet inte hur jag ska tolka det sista?
Är du ironisk nu?
Jag är för trött för att fatta...

Klart du kan se till att D hämtar och framför allt lämna åtminstone en dag i veckan. Säg åt han att det bara handlar om prioritering.
Ska komma från mig då:-)
Lev som jag säger inte som jag gör...

Miafia sa...

Och just när det känns för mycket så behövs en förändring!

Klart att maken kan lämna och hämta, kanske handla lite nu och då med, eller?

Är du sportintresserad eller var det ironi som Katti undrar?

Kram på dig!

Åsa sa...

Ja det sista kan vara svårt att tolka. Både och faktiskt.
Ja jag är sportintresserad men min kära make är sjukt
sportintresserad.
Min svärfar följer ju allt och alla, tom biljard på eurosport!! Så han har det väl därifrån...

Han både hämtar och lämnar å hjälper till men det skulle vara skönt att ha det schemavis så jag inte behöver säga till eller fråga om han kan eller ej.
Att man vet de dagarna kan jag tom gå å fika efter jobbet eller bara vara utan att stressa hem....