söndag 22 februari 2009

Snöiga söndag

Idag var vi hela familjen på barngympan. Den är egentligen från 3 år men Tilde är ju bara 2 men är överlyclkig för att få vara med och hoppa, rulla, gå balansgång å allt annat. Med en hel del hjälp från oss så går det. Det var en hel del med barn trots att sportlovsveckan är här.
Jag tycker att de ledarna gör ett helt fantastiskt jobb, med planering och engagemang, kul att det finns här på vår lilla ö!

Inte trodde jag heller att det skulle snöa så här!
Visst sa dem att det skulle snöa men... dels så här mycket sen att det ligger kvar... ja än så länge, vi får se i morgon....

På eftermiddagen var vi och firade gammelmormor som fyller 89 så det blev lite kaffe och tårta och blommor till födelsedagbarnet. Kusinerna sprang runt runt i lägenheten så de var helt röda i ansiktet, man blev trött bara att titta på dem. Hade man sån energi själv???

Dennis är på konsert ikväll, på Globen... AC/DC. Han var inte så supertaggad innan han åkte men jag tror han kommer vara supernöjd eller mer än !!när han kommer hem även fast han bara får sova 5 timmar eller nåt sånt.
De har snackat på radion om fredagens konsert och det var den bästa de sett på..ja länge. Ja vet inte för jag är inte riktigt en hårdrockstjej. Brosan lyssnade på alla de där banden men jag var mera pop, Madonna!! Så att följa med kändes inte riktigt jag!!

5 kommentarer:

Miafia sa...

Gympan är kul och det är fantastiskt att det finns här! Vi gick förr men det här inte blivit av på länge, länge. Det är så mycket aktiviteter ändå med den stora sonen och så länge lillplutt inte saknar det så .....

Madonna vore något att se i sommar!
Hur var AC/DC tyckte han?

Åsa sa...

Jo han sa att den var super duper bra. Blir bättre å bättre ju mer han tänker på den..

CharmKatti sa...

Vad tyckte han om konserten nu då?
jag såg Ac Dc när dom var här typ -90 eller nåt sånt. Då var det helt okej, men det är inte mina favoriter så det kändes inte som att jag missade nåt nu.

CharmKatti sa...

Såg nu att du precis svarat på vad han tyckte...

Popprinsessan sa...

Fast det är nästan alltid kul att gå på stora konserter.. Själv ska jag ju på Madonnas i sommar och jag har aldrig varit något stort fan av henne. Men känner att får man chansen att se Madonna, så tar man den :-)