torsdag 12 februari 2009

Host, host!!

Ja då har turen kommit till oss. Tilde den minsta har feber och har en hosta som inte är så rolig. Hon har världens whiskey röst!! Låter lite kul för hon pratar ju lika mycket ändå!
My har ju hostat ett tag men den låter som den är på väg att släppa nu.
My fick också vara hemma idag och det var inge kul för någon av oss.
Gnäll och tjat om allt!!
När vi gick ut på promenad för Tilde skulle somna så var det vill inte gå, kliar på benen, det är halt osv osv. Undrar hur hon orkar gå hela dagarna hos Zibban!!??
Men vi var ute i en timme, kollade på hästarna som stod längst upp i skogen och fåren som sov....

Sen ville jag ligga i soffan och läsa en tidning.... tror ni att det gick??
Inte så bra, hon höll sig nog med sin tidning i fem minuter så då bakade vi kaka i stället.
Det var gott, inge bra mellis kanske men men...
Imorgon så ska hon gå i alla fall och det sa hon att hon ville eftersom det var så trist här hemma sen får hon ju gå hem tidigare också det är ju lyx......Gå hem bland dem första.

Min egna hosta börjar också få fart så snart ligger man väl nerbäddad själv, hoppas bara maken kommit hem då. Fför tillfället är han och snickrar i Rönninge så jag är gräsänka hela helgen.
Var ju ett tag sen så det kanske blir skönt vi får se hur sjuklingen eller sjuklingarna utvecklar sig!!!!

Jag får fjärrkontrollen coh datorn för mig själv, kan sitta här hela kvällarna!!

Nä jag läser Camilla Läckbergs "Sjöjungfrun" och den går inte att slita sig i från så den får mig i säng tidigt, inte bara den stora otröstliga tröttheten!!
Läste i dag i mama att hon skriver på sin nästa bok, den sjunde tror jag att det var, kommer i höst....längtar....

3 kommentarer:

CharmKatti sa...

Tycker jag känner igen symptomen. Båda mina ungar hade ju samma. Fanny hade feber och whiskeyröst och Lovisa hon hostade. Men nu är dom mycekt bättre. Fanny är fortfarande lite snorig, men det kan ju sitta i hur länge som helst.
Lovisa var precis likadan som My när hon var hemma när Fanny var som sjukast. Det var inte kul!
Inga lekkompisar hemma och Fanny var bara trött. Så hon gick ju sen på fredagen hon mé.

Popprinsessan sa...

Jag väntar också med spänning på Läckbergs senaste. Funderar helt allvarligt på att läsa om alla de andra under tiden...

Hoppas alla sjuklingar kryar på sig!

Åsa sa...

Ja det börjar väl bli dags att läsa om dem nu innan den kommer i höst. Kanske i rätt ordning dennna gång :-