söndag 1 februari 2009

Barnfi dag

I lördags så fick vi barnvakt så Dennis å jag tog oss in till den stora staden för att äta en bit mat och gå på bio.
Vi gick på en fransk kvarterskrog Rendez-Vous som ligger på Apelbergsgatan. Det är en tjej från Vaxholm som äger den tillsammans med en kille. En mysig resataurang som är typisk fransk. Maten var jätte god!! Blandat med människor var det oxå.

Efter det knallade vi ner till Rigoletto och hamnade längst ner i källaren i den minsta biografen. Inträngda i ett hörn kändes det som... jag kikade faktiskt efter nödutgången OM det skulle hända något. Filmen vi såg hette "Pride and Glory" med Edward Norton och Colin Farell bla. och den var ok men inte mycket mera. Lite jobbigt filmat emellanåt så man kände sig yr och handlingen var bad cop - good cop. Sen tycker jag som vanligt att Norton är en förbaskat bra skådis, Farell är väl lite si å så med, tycker jag. Denna film kan man lika gärna hyra!!!

Men gud va skönt det var att vara ute med sin gubbe och prata å äta i fred utan tjafs å annat. Dennis sa det att herregud, du är ju riktigt trevlig att umgås med!! Å jag säger detsamma för hemma blir det mest det viktiga och sen stupar man i säng.
Sovmorgon fick vi oxå å åt frukost på sängen å läste bok..... woaw........

Jo vi var faktiskt på fest efter det men på Rindö, där några gamla vänner var som var mycket berusade men roliga, så vi stannade till 3 då vi sa nä nu får det vara nog!!
Så denna helg var toppen mera ensamtid med karln så är alla vinterdepretioner borta!!

4 kommentarer:

Veronique Fantastique sa...

Men så bra att jag hittade dig tillslut ;)
Viktigt med vuxentid - oj så viktigt - å då menar jag inte att dammsuga...

CharmKatti sa...

Va, är du trevlig att umgås med?
Det är ingenting jag vet nåt om. Det är ju alltid en massa ungar ivägen:-)
Middag snart??

CharmKatti sa...

Du i helgen är vi rätt uppbokade, eller inte på söndan, och den 14: kan vi inte heller...men vi kanske kan ta det den 13:e eller helgen därpå?

Åsa sa...

Ja vi får väl höras. ska kolla schemat!!