lördag 6 december 2008

Julmarknad

Jaha då har man klarat av en julmarknad i år och det blir nog inte fler!!!
Jag är så less att dra omkring vagnen med ett barn som vägrar sitta i vagnen och ett barn som inte vill gå!!! Så till sist fick de byta plats, vad ska man göra...

Mysan och jag ville gå in till Vaxholm så det gjorde vi men när vi kommit halvvägs så började det regna... och vi hade inga regnkläder. DET SKULLE JU INTE REGNA IDAG!!! Men det vaar ok ändå, en hel del fina grejer inte bara krims krams sen var det ju en cool uppvisning men räddningsbåtarna men det bästa var räddningshelikoptern. Coolt!!

Korv åt vi av farfar som stod och sålde sen fika vi på Gröna Längan, handlade inget faktiskt!!
Synd bara att vädret inte tillåter någon julstämning men vi har ju gott om ljus och spisen som värmer och förgyller lite. Kanske blir det mer i morgon ska nog ta och göra en krans till dörren då... om barnen tillåter mig att göra annat än att sära på de så de inte bråkar!!!

Nä nu väntar lite glögg för mig där nere i tvns sällskap och lite choklad e de lördag så e de.!!!!

1 kommentar:

CharmKatti sa...

Ja du, det där julmarknaden ger jag inte så mycket för. Jo, det ska vara matkorgarna som jag "alltid" vinner:-)
Det är julmarkna på redutten nästa helg, kan nog vara mycket trevligare!
Fy för syskonbråk, fanny o Lovisa är redan där...hur ska det bli...