måndag 22 februari 2010

Sickert väder!!

Jag har i flera år längtat efter att vi skulle få en riktig vinter.
Nu kan jag säga att det kommer jag nog inte önska mig på ett tag!!
Less less less på detta eviga lappmögel som far ner så man får skotta var och varannan dag.
Kommer ni ihåg hur och när det började???
Den 15 december kom den första snöstormen. Barnen firade Lucia den dagen och man fick hålla i sig när man gick till och från bilen. Som tur var så firades det inomhus i år. Sen dess har jag faktiskt njutit av snön och vädret trots att jag inte har några skidor. Tills nu...
Nu vill jag ha vår, höra fågelsång och ha tösnö. Höra porlandet och droppandet från taket. Svära på att allt är blött och lerigt, få njuta av solen som värmer i ansiktet. Tänk snart är vi där...

De lovar ju varmare väder men jag undrar om det verkligen stämmer. Kan de verkligen ha rätt??
Inatt mätte våran termometer till -23. Kan säkert stämma om det inte var kallare än så. Det tråkiga är att våran värmepump fungerar bra tills det blir -20 ute. Då kan den hålla 18-19 grader inne. Imorse när det vart så kallt inne så var det bara 13 grader på nedervåningen!! Inte varmt det inte. Som tur är så blir det varmt rätt snabbt med våran braskamin. Vi skulle inte klara oss utan den.
Kan säga nu att alla elementen är nu på och jag skulle inte vilja vara utan mitt duntäcke. Det är guld värt...

Inga kommentarer: