söndag 1 november 2009

Regniga söndag

Vaknade i morse av att solen sken i mitt ansikte. Jag somnade om.. och nästa gång jag vaknade så var den borta. Trodde jag bara hade drömt det hela. Så bra kunde det väl inte vara att solen skulle kika fram en dag när man är ledig!!??

Så denna dag har vi tillbringat inomhus. Nästan hela dagen.
Vi hade en barnfri kväll igår och var ute och åt, drack lite vin och gick hem alldeles för sent. MEN KUL, det hade vi.
Vi skulle ätit hos några vänner men där var de sjuka så vi åt på våran krog och till det en stor skopa Jazz. Ett band spelade där hela kvällen. Jag är inget fan av jazz men det var rätt bra faktiskt. Kan säga att det var länge sedan som vi skrattade så mycket.
Å när vi hade så trevligt ville vi inte gå hem när de stängde så vi gick på efterfest!!!!
Dagen idag har varit seg. Kändes inge kul att behöva sätta sig i bilen och åka iväg för att få hem barnen men men.
My har varit på kalas och lekt hos en kompis. Jag och Tilde har lekt doktor. Jag var förståss den som var "sjuk".
Ja å Dennis har sett fotboll, såklart!
Så här i efterhand så har det varit skönt att det har varit grått och regnat hela dagen...

2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Ha ha, ja det kan jag tänka mig att du tyckte! ;-)

Det är ganska mysigt när regnet öser ner eller när det är mörkt ute så att man kan tända massa ljus och sitta inne och mysa. Nackdelen är att vi har en hund som måste rastas emellanåt...

CharmKatti sa...

Härligt att få såna där spontankvällar!
Jag var oxå rätt nöjd över att söndan var lite grå o trist;-)