tisdag 24 november 2009

Snart Jul

Gud va tiden går fort!!
På söndag är det ju redan 1:a advent. Sen vips så är det jul...
Det ska bli mysigt att hänga upp stjärnorna i fönstrerna. Få lite mjukare ljus och kanske byta gardiner. Granen väntar vi med ett tag till.
Ett par grannar några hus bort har redan sin gran inne. Dekorerad och klar. Känns lite fel tycker jag. Kanske är det för att det är så milt ute??
Visst är det mysigt men de barrar så.
Finare när de står utomhus.
Har börjat klura på julklappar och vad alla ska få. Är nästan klar, sen ska de bara inhandlas. Hoppas de finns kvar bara??? Annars blir det knas.

Har planerat lite ledighet i jul också med jobbet. Med mitt jobb behöver man ju inte ansöka om ledigt flera månader innnan. Utan kanske två veckor. Oftast finns det andra som vill jobba och jag kan jobba när andra vill vara lediga.
Måste säga att mina chefer är väldigt snälla och fixar ledigt åt en.

I år ska vi verkligen försöka komma iväg på någon annan julmarknad än den i Vaxholm. För den är lite småtråkig. Måste se något annat. Lutar mot att det blir Möja julmarknad. Fast det får bli en tur med Waxholmsbolaget båtar, för våran båt står på land. Hade vi haft en hytt båt hade det funkat men en öppen båt vill man inte åka i nu... Burr burr

Sen ska vi bara komma överens om hur och vart vi ska fira jul....
Just nu ser jag fram emot fredag och en kväll i stor stan med god mat och min allra bästa vän som sällskap. Snacka skit och dricka vin...