söndag 29 november 2009

Bra helg!!

Det har varit en bra helg!!
Började med middag ute me en vän. Vi åt på Mamas och tapas på Kungsholmen. Spanskt, stark, trångt och trevligt!
Tog desserten på ett annat ställe där vi kunde prata mera med varandra. Spelade spel hemma och mös. Ingen utenatt på stan, det var vi för trötta för.
På lördagen var det hem och åka bort med My på kalas. Tilde och jag satte upp julstjärnor och lite sådant. På kvällen blev det tyvärr Robinson, verkar vara så himlans tråkigt!! Gick och la mig för att läsa istället.

Idag har vi pysslat ute. Staplat ved, tagit ner studsmattan, gått promenad. Tom solen har ju varit framme en liten stund!!
Sen på em bakade vi pepparkakshus... eller jag gjorde det, tjejerna lekte mest med annat.
ÅT DEG gjorde dem!!
Mina föräldrar kom över på middag och skulle lämna adventskalendrar till tjejerna. Som mormor sytt och slagit in lite paket. Som tur är så är det bara paket på advent och inte varje dag. Annars hade de blivit sååååå bortskämda. Men kul är det!! Tror inte vi hade det själva som barn. Undrar varför???

Min ork har kommit tillbaka. Den var bara fläckvis borta. Det blir så vissa dagar då det känns som någon står med dammsugaren och suger ut allt ur en.
Det har varit en hel del som rör sig i huvudet på en. De här sista veckorna så det är väl det med.

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Vilken skön helg det låter som! Det var säkert precis vad du behövde efter din borttappade ork!

Det är svårt med paketkalendrar. Hade själv en när jag var liten, men då kunde det vara typ en penna en dag, en tabelttask en annan osv. Tycker att det är hemskt svårt att hitta småsaker som inte kostar skjortan och jag vågar inte ens räkna efter vad L: kalender har kostat...