lördag 15 augusti 2009

Tröttis

Vaknade i morse med en fruktansvärd huvudvärk. Självförvållad. Det blev nog ett eller kanske två glas vin för mycket igår. Efter en hel arbetsvecka också, den första efter semestern. Det hade nog räckt med ett glas vin så hade jag varit låg. Men efter två frukostar , en dusch och frisk luft så ordade det upp sig.

Dagen har vi spenderat hemma. Med sol och bad, inge bad för mig dock. Det var bara 19 grader i poolen och jag vill ha lite varmare än så. Barnen badade så glatt!! My var och badade och lekte med en kompis medans Tilde sov Och jag klippte gräs!! Det var inge roligt alls för drivningen på ena hjulet är trasigt så det var väldans tungt, sen var det ganska blött… ja ja nu är det gjort.

Hoppas det är fint i morgon med eller bara det inte regnar. Tror vi ska ut i skogen i morgon, tjejerna och jag. Ta lite kontroller och leta lite svamp kanske. Vi gjorde det i Strömstad (letade svamp alltså!) och Tilde hittade en hel del, kanske för hon är närmast marken…

2 kommentarer:

Charmkatti sa...

Vaddå ta lite kontroller?
Håller du på att lära barnen orientering redan?
Hittade ni nån svamp i stormen?

Kram, kram!

Popprinsessan sa...

Jag vill också ge mig ut och plocka svamp, men jag har ingen aning om var jag ska leta..

Hoppas att ni hittade några svampar!