måndag 5 januari 2009

Kaos

Undrar hur länge denna kyla ska hålla i sig???
Vore ju kul om det blev lite snö också, inte bara kallt.

Försöker vara ute en del med barnen men de är inte så förtjusta i det. Kanske för att de för en gångs skull får välja men på onsdag så börjar allvaret igen. Hoppas det inte är -14 då.
Vad ska de ha på sig då????

Åkte en sväng till Täby Centrum idag alldelles själv. Jätte skönt var det att vara där utan familj och barn men man var ju inte ensam iaf. Bytte några julklappar som gått sönder och införskaffade mig i lite egna saker.
Höll på få panik inne på Metro, folk bara går igenom en eller bara ställer sig mitt i vägen och blockerar för alla. Är de så i Täby eller har de blivit det???
När jag växte upp där tyckte jag att folk tog lite hänsyn till andra eller är det för att jag numera bor i en småstad där folk hejar och har tålamod. Kanske har vi mera tid här också"!!!???
Var rätt glad att åka därifrån. Arninge är mycket bättre men de har ju inte allt.

Men nu har jag införskaffat mig i en almanacka som jag vill ha och bytt julklapparna så nu behöver jag inte åka dit på ett tag. Nästa gång ska jag nog pröva Mörby, var bra länge sen man var där. Typ 3-4 år, om man inte räknar de få gånger man tagit tunnelbanan....

3 kommentarer:

CharmKatti sa...

Skönt med en egen dag!
Men mörby är inte så mycket att hänga i nån gran. Visserligen finns hm, åhlens, lindex, men inte så mycket mer, förutom dyra boutiquer åt fisförnäma kunder.
Eller, ja, varför inte, visst kan man handla där. Jag gör det ibland på lunchen.
Kram på dig.

Åsa sa...

ja då finns det väl mera affärer i Täby men de är väl oxå fisförnäma!!och stan orkar jag inte åka till där går man väl vilse oxå!! kram kram

CharmKatti sa...

Ja passa dig för storstan, det är farligt där har jag hört. Läste att i snitt är det 60 anmälningar på misshandel, bara i stockholm, och då är det dessutm bara anmälningar som räknades. Blir rädd när jag tänker på mörkertalet.