söndag 11 januari 2009

Besök...

I torsdags hade vi besök av en kompis som jobbar i Kazakstan! Det var jätte kul att han ville komma ut och träffa oss fast han bara är i Sverige för jobb i ca en vecka. Man kan ju inte tro att det är så stort och så långt borta. Hoppas att vi får chansen att åka dit innan dem hinner åka hem, annars tror jag inte att man kommer besöka det landet...
Och på fredagen hade vi grannarna över på tacomiddag innan de ska flytta. Med spel, rödvin, mat och trött efter jobbet så var man helt förstörd igår, speciellt när yngsta dottern vaknade redan 4.40, är det riktigt normalt av en tvååring att göra det????

Så igår var vi på den lokala krogen och åt middag för varken jag eller Dennis orkade ens fundera på vad vi skulle ha till middag. Det var jätte gott. Bookmakertoast med oxfilé och hemgjord bearnaise och pommes!! Va helt underbart gott!! Så idag så ska vi träna, Dennis spelar innebandy nu sen när han kommer ska jag ut och springa, om man inte halkar runt som bambi då får jag nog gå.

Våran aerobic har ju inte börjat ännu, en hel vecka kvar så nu måste man ju börja lite för att orka med lite. Man känner efter helgerna hur dålig hållning man fått och orkeslös....

Idag har jag slängt ut resten av julen, nu är jag trött på t.o.m stjärnorna! Gardinerna måste jag stryka först bara. Pepparkakshuset slängde jag innan barnen såg det annars ville nog de äta upp det men jag tror de blir damm allergiker då...
Hörde på morgon tv idag att det är 11 veckor kvar till sommartid.... drömmer redan om värmen, men den kanske kommer redan innan sommaren, vem vet.....

2 kommentarer:

CharmKatti sa...

Värmen har ju på senaste tid kommit innan sommaren, så det lär den väl göra även i år.

Fullt upp i helgen alltså, det har det väl varit här med eftersom det redan är söndageftermiddag...

Kram på dig och lycka till med löpstunden!

Åsa sa...

Tackar!! Det var jätte jobbigt men urskönt. Ont i dag då men det ska man väl ha....