tisdag 20 januari 2009

SNÖ!!

Idag har jag varit och inhandlat på Coop inför ståndande kalas i helgen. Det blir ju fullt hus så det är bäst att vara ute i tid. Jätteskönt var det om det nu är det att handla men knappt någe folk och man hittade det mesta faktiskt.
Börjar dock tröttna på Coop men det är skönt ändå för de har allt om man nu inte bara behöver mat, men å andra sidan så handlar man ju mer då. Köpte faktiskt en ny träningsvindjacka till mig och nya skor till Tilde, det var ju 75 % rabatt, vem kan motstå det...

Nu ska det bara bakas lite får se när man ska göra det, torsdag och fredag kanske, svärmor kommer ju så då vill nog barnen bara vara hos henne jan jag tro....

Jag efterlyser ett bra och enkelt recept på tårtbotten är det någon som har det????

När jag var på väg till Arninge för att handla så var det ju jättesnöstorm. Snöflingor stora som tallrikar föll mot vindrutan så man trodde det var ett skämt, skrattade gjorde jag iaf å fort kunde man INTE köra, sen var typ allt borta bara slabb när man skulle hem. Tänk om det kunde vara lite vitt å kallt ett tag så vi slipper detta gråa tillstånd, ja ja vintern är inte slut ännu.....

4 kommentarer:

CharmKatti sa...

Schysst Åsa. Jättefin blogg börjar det bli. Mycket mer lättläst än den förra och mer klatschig liksom.

Coop, ja, det är ett livsfarligt ställe, handlar alltid för mycket där. Själv spenderade jag en timme på ica istället. Så nu är kylen full igen med gi-mat:-)

Jag har ett suveränt tårtbotten-recept. Du ska få det av mig.

Åsa sa...

Tackar!! Vi måste ju varit där samtidigt...Blev lite inspirerad av dig när du trixar lite...

CharmKatti sa...

Jag lägger ut receptet på bloggen!
Har hittat det nu.

Miafia sa...

Först måste jag säga att din blogg fått sig ett trevligt lyft med najs färger, well done!

Åhh, det är både kul och jobbigt med kalas! Bra att du fick allt handlat i Arningen. Jag är inte faktist inte mycket för Coop, de är dyra. Handlar hellre på Ica i Arningen. Men smaken är som baken och såklart beror det ju på vad man eftersöker.

Detta Januari väder och detta Februari väder som kommer....värst på hela året! Men det är bara att härda ut, härliga tider kommer :-)