torsdag 22 januari 2009

Tilde 2 år!!

Jaha då har minstingen fyllt 2 år!
Känns liksom som igår när man gick med magen i vädret, och hur kallt det var då!!
När hon hade ploppat ut så blev det -20 på kvällen... undrar om vi haft så kalllt efter det??

Vi har också haft Saaben i 2 år för den var vi å besiktiga när verkarna höll på, inte som värst men det var ju ändå på vägen dit...!!!
Tyckte jag då, undrar hur funtad man är egentligen? Idag skulle jag ju aldrig tänkt så.

Om man nu skulle skaffa ett barn till kommer det då förlossningen att ta halva tiden igen. För första gången tog det hela från första värken (tror jag) tills My var ute runt 19 timmar.

För Tilde tog det ca 7 timmar, var tur att vi kom in på ett eget rum annars hade hon kommit i hallen....eller i bilen på motorvägen i 180 km/h.

Om det nu blir en till kommer det då bara att ta 3-4 timmar!!???
Nja tror inte det för då kommer man väl inte från ön, vill ju inte sitta på färjan och låta dem förlösa mig, nä då får vi ringa grannarna så får dem assistera!!

OM det nu blir en till. Just nu är man tudelad. Eftersom den lilla är stor nu så blir man lite eftertänksam men sen orkar man med en till.
När man väl är där så gör man ju det, för man vet och kan inget annat men orkar vi? orkar förhållandet det? orkar ekonomin det? Ja man funderar en hel del.....

5 kommentarer:

Miafia sa...

Grattis till Tilde idag!

Många funderingar kring ytterligare ett barn, många kloka funderingar!
Det är så gosigt med bebis men finns det utrymme i livet just nu?

Vi är nog många som delar dessa tankar eller som har delat dessa tankar.
Vi är klara med våra två underbara barn! Nu är det läge att tänka på annat, läge att ta hand om varandra osv osv...

CharmKatti sa...

Ehhh, är det vi som är grannarna?

Du, det där med två eller tre eller fler barn, det kan man nog diskutera och fundera på i evighet. Jag tror att man bara måste säga att -va fan, vi kör!
Funderar mest på om Maken kankse kunde klämma ur sig det nångång.

Pussa Tilde från oss!

Miafia sa...

You have a price...kika in hos mig!
Hoppas ni får en bra helg och ett bra kalas!

Nipe sa...

Det där med ett tredje barn, ja det känner jag igen. Vi (jag) velar också fram och tillbaka. Både vill och vill inte.
Hoppas ni har ett fint kalas!

Popprinsessan sa...

Ja, det är svårt det här med hur många barn man vill ha. Har bara en, och funderar lite på om vi vill ha en till eller ej. Det är så svårt att veta. Man kommer ju givetvis att ändra nr2 också om man nu kan få fler, det tvivlar jag inte på. Men samtidigt har vi det ju bra som vi har det... Ja, svårt!

Hoppas att det varit en bra helg och födelsedag!