tisdag 8 december 2009

Trots i alla former

Ibland blir jag inte klok på mina barn!!!
(inte mannen heller med det är ett annat kapitel...)

Nu har Tilde kommit in i 3 års trotset medans My har kommit in i 6 års trotset. Detta skedde nog över en natt.
Det var nog två veckor sedan som något hände. Jag tänkte bara att nu har Tilde kommit in i trotset ännu mera än förut. Ja ja. No big deal, tänkte jag. Hon har ju ALLTID varit väldigt envis och bestämd av sig, och nu är det alltså dubbelt av det.

Bara den sista veckan vet vi inte riktigt vad som skett med My. Det gnälls som om hon vore bebis ena sekunden och stor tjej som klarar av allt i nästa.
Dennis och jag bara tittar på varandra som två stora frågetecken.
Hur är det möjligt???!!
Trodde första dagen att det berodde på att de understimulerats men nu har det bara fortsatt och det är INTE orsaken.
Undrar bara hur länge det tänker hålla i sig??
Är det någon som har en massa tips???

Kanske är det inte så konstigt om man tänker efter, att man är extra trött om kvällarna.. och dagarna med!! Det kan inte bara bero på vädret.

Om jag är sugen på att skaffa flera barn???
INTE FÖR TILLFÄLLET IAF!!!

Inga kommentarer: