måndag 21 december 2009

Snart Jul

Nu börjar det lacka mot jul!!!
Ledig, hemma med barnen som har fått jullov och är lediga nästan tre veckor.
Tänk va bra de har det. Själv är jag ledig åtta dagar och tycker det är lyx.
Fast det är väl inte bra att vara ledig. Man kopplaar av för mycket. Jag har blivit dunder förkyld. Nyser hela tiden och kliar i snoken. Men vi får hoppas att smaklökarna snart kommer tillbaka så jag känner smaken av den goda julmaten. Speciellt nyfiken är jag på de inlagda sillarna jag gjort.
Vore ju toppen om de blev bra!! (å att jag kände smaken av dem...)

I dag var tjejerna och jag å handla lite julmat. Vi ska ju inte vara hemma hos oss och fira men lite vill vi ju ändå ha. Som julskinka, prinskorvar å så. Tänkte att vi åker tidigt på dagen för folk jobbar väl och så, så på kvällen eller em är det väl tokmycket folk. Åhej åhå. Parkeringen var typ helfull. Det var mycket folk men de var rätt avslappnade och lugna ändå. Tjejerna skötte sig ok. Inte helt i början men när vi hittat "finskorna" till de så var det lite lugnare.

Jag vet faktiskt inte om jag hittat alla julklappar men just nu känns det som om det kvittar!! Jag eller vi måte nog ha gjort det. Orkar inte leta mera nu!

Pratade med min far i em. Han jobbar nära Täby Centrum och han sa att det var kaos på vägen in dit. Polisen fick hjälpa busstrafiken att komma fram så den skulle kunna gå över huvud taget. Folk är som galna.

Jag hoppas att vi nästa år kan tillbringa både jul och nyår på en plats där det är varmt, mycket sol och värme med god mat och trevligt sällskap!!!

Inga kommentarer: