onsdag 15 juli 2009

Lunket infinner sig....

Nu börjar det kännas som semester.
Barnen håller sams med mig, eller de testar mig inte hela tiden iaf.
Jag själv börjar komma in i ett litet avslappnat stadium. Jag kan inte hinna göra och fixa allt på en och samma dag, även fast jag vill!!
Jag har mina små projekt men man kan ju ta ett eller två om dagen. Vad jag vet ska jag vara hemma ett litet tag till.:-)

Känner mig lite stressad över att vi ska åka iväg. Inte för att komma bort utan för att vi ska kajka runt i bilen runt halva Sverige. Ett stopp hade väl varit lagom men nu blir det väl 3 tror jag. Får nog ta å prata med maken om det. Jag är ju lite mer av en planerare än vad han är...... Han planerar väl ingenting, utan litar på att jag gör det!!

Ska kolla upp lite om Strömstad också, så man vet om man vill se något speciellt. Säg gärna till om ni har tips på något. Det är väl inte så långt till Fjällbacka så dit skulle jag vilja åka, bara för att se mig lite omkring. Man har ju läst alla Läckbergs böcker nu, så nyfiken är jag ju.
Annars blir det Torhamn utanför Karlskrona där svärmor bor. Vi ska lämna av My där någon vecka så hon och farmor får rå om vaandra lite, och vi får lite avlastning.
Blir nog en sväng förbi Borgholm också och kanske stopp i Kalmar, vi får se. Det brukar ju vara skönt att åka bort men skönare att komma hem....
Sen vet jag inte hur vi har kattvakt heller!!
Jag får väl prata med våra snälla grannar och se om Å när de kan ;-)

2 kommentarer:

CharmKatti sa...

Måste ju säga att det låter inte så himlans rogivande att kajka runt på det här sättet. Men det ordnar sig säkert för er. Men ta det lugnt, det är väl därför man har semester....har jag hört....

Miafia sa...

Vad skönt att du börjar komma in i semesterlunk...

Ta det bara lugnt och sansat när ni åker runt så kommmer det att gå bra. Försök stanna till och njut lite oxå, jag vet att det är svårt, men det hjälper.

Strömstad är vackert, har varit där ett par gånger men kan inte komma på något speciellt att kolla på. Hela atmosfären är härlig, bara att strosa runt, titta på krabbor kan räcka långt :-) Fjällbacka ska du def ta dig till. Har aldrig varit där (tror jag) men det är vackert har jag sett och hört.

Ha det så underbart!
Kram
/Marie