onsdag 1 juli 2009

Altan problem!!??

Jag flyttar runt på det där jäkla parasollet på altanen, möblerar runt och funderar hur vi ska ha det. Nu har jag städat bort allt "skräp" som maken lagt dit.
Jag tror han tycker vi ska ha altanen som förråd. I höstas så meckade han moppe där uppe!!! Så nu är det lite fläckar kvar...
Nä jag vill ha det lite ombonat och mysigt. Med blommor och blad. Lite stolar och bord.

Ska kanske berätta att vi har en rätt stor altan och hälften är under glastak. Jätemysigt men det känns som man bara förvarar saker där. Visst kan man göa det på vintern när man inte är där men NU. NEJ!!

Ska nog ta och köpa mig en sån där hängstol, typ hängmatta fast man sitter i den och fästa under taket, i ribban. Såg en på Indiska som såg nice ut. Randig i massor av olika färger. Skulle vilja åka dit också för de har så himla mycket fina linnen och tunikor nu...

Sen är det ju barnens leksaker. Det ska cyklas och åkas med elmoppe där uppe.
Börja lessna lite på det med.
Lekstuga snart????

Sen står ju även tomaterna och annat där så inte rådjuren äter upp dem... som förra året. Trodde faktiskt inte att rådjur tyckte om tomatplantor, men tydligen.

Har någon nåt tips för min altan så tar jag tacksamt emot det.

2 kommentarer:

CharmKatti sa...

Sätt upp en skylt, stängt för prylar eller liknande. Men just det att ni har tak över, gör ju just att det blir så lätt att ställa in saker där. Men jag håller mer, moppe-mekning kankse inte ska ske just där. Eller vid närmare eftertanke, en skylt med Stängt för D...

Popprinsessan sa...

Tycker att det är så svårt att ha det undanplockat och fixat på tomten. Fast jag önskar att vi hade haft det.. Men när L drar fram sin trehjuling, bobby car med släp mm mm så är det bara jag som får gå på kvällen och plocka undan allt. Det är precis som om maken inte ser det.

På vår terass är det hyffsat undanplockat, men det kanske beror på att vi har ett gigantiskt bord som tar upp stora delar av trädäcket :-)

Mitt enda förslag till dig är att du gör det fint och berättar för maken att du gärna skulle vilja ha det så, att han kanske kan mecka någon annanstans och snällt fråga om han kan hjälpa dig att hålla ordning? Kanske inte ett så bra förslag....