torsdag 7 maj 2009

VABB igen....

Ja då var man ledig igen eller hemma med sjukt barn + ett friskt!!
Tilde har fått 40 gradig feber igen men är inte snorig eller hostig, bara feber. Har väntat på kräkningar eller dyligt, och kollat efter prickar men inget än så länge.
Det är tredje gången nu som hon "bara" har feber. Jo, hon är lös i magen men det känns som om hon är det jämnt!!
Förra gången hon var sjuk med feber och hostade så var vi på VC och tog prover och då nämnde jag att hon varit dålig i magen i omgångar och att det är gult, å luktar F-N!! Men de tyckte man skulle avvakta för det är nog bara febern som gör det. Å nu är det så igen....

Tror inte detta är normalt...
Hon måste ju vara känslig mot något, i matväg....
kanske välling..
Har googlat lite om intolerans och andra krämpor i magen för barn och fann något som kallades "kronisk ospecifik diarre" och mycket av avföringen kommer ut "hel" igen... eller helt lös...
Detta kan bero på att barnet får för fettfri kost (öööh va??) eller för fiberrik kost och då kan inte magen ta hand om den utan passerar för snabbt....
Hoppas att det är detta och inte är någon sort allergi eller intolerans.

Hon verkar annars var helt oberörd av att ha så hög feber eller nästan iaf.
När jag stod och stekta pannkisar så kom hon och ville bli buren och hon bara skakade som ett löv, stackars liten..
Kokhet men iskall ändå.
Jag ska ta och ringa till vår VC imorgon och verkligen fråga ut dem... tror ni man blir hörd denna gång??? Bitter, inte jag inte..

2 kommentarer:

CharmKatti sa...

Försök få tag i Sofia Hellman, hon är bäst på barn tycker jag.

Kram
Katti och ta hand om er!

Popprinsessan sa...

Men stackars liten! Hoppas att det är bättre idag och att du fått hjälp på vc.

Själv "oroar" jag mig för vattkoppor så fort L har en prick som hon kliar på. Vilket hon har ganska ofta... Men nothing, so far! :-)