torsdag 14 maj 2009

Trött på gnäll

Det är torsdag kväll. Tilde sover som en stock.
My har tystnat efter sin attack om att pappa ska lägga henne, (han är inte hemma, han jobbar med båten som ska i i helgen).
Hon har med sin gnälla å gälla stämma beklagat sig i ca 20 min. Förstår inte hur hon orkar!!
Jag tröttnar så fort hon öppnar munnen, för så låter hon minst 20 gng per dag. Om allt...
Det är fel strumpor, fel jacka, fel frukost, fel på allt...
Jag orkar inte ta det längre utan hon får absolut inte som hon vill och jag bryr mig om henne när hon tystnar... annars inte. Då är jag tyst, annars skriker vi bara på varandra och jag tror det är det hon vill. Mucka gräl.
Dennis fick ta del av detta i morse, så han verkligen förstår hur hon är.
Men som tur är, är hon en ängel hos andra ;-)
Kanske låter hårt och grymt men jag har lessnat, det måste bli en ändring....

(nästa steg om detta inte funkar är att jag/vi gör likadant som hon, gnäller...usch va jobbigt och tråkigt det kommer bli..)

5 kommentarer:

CharmKatti sa...

Bra Åsa. Oavsett om taktiken funkar eller inte så visar du ju My var skåpet ska stå. Man behöver inte bli arg, utan bara som du säger, strunta i henne när hon är som hon är och bry dig när hon är lugn. Men jag känner igen det hela...6-års...Lovisa har ju varit där sen hon var fyra typ, nu har det äntligen börjat vända.

Kramar om!
/Katti

CharmKatti sa...

Och visst är det skönt att bara få skriva ner allt ibland!

Miafia sa...

Åh det är så jobbigt med sådana perioder och även om det är föga tröst just nu så går det ju över.
Jag förstår dig så väl!

Tack för ditt lycka till...jag laddar för fullt och öser i mig vatten och kolhydrater :-)

Kram
/Marie

Miafia sa...

Tack Åsa!

Jag är anmäld till tjejmilen, funtar på Midnattsloppet oxå.
Klart du ska springa, du är ju i god fysik! :-)

Popprinsessan sa...

Tycker också att det är bra att du tar tag i det och markerar att det inte är ok. Även oom det inte är lätt..

Läste Magdalena Grafs blogg, att hon la sig ner på golvet i affären när ena sonen tjurade och gnällde i affären... Gissa om han slutade?