tisdag 29 mars 2011

Mars=sjukmånad

Denna månad har inte varit kul. Det ska ju vara vårens månad med sol, värme och min födelsedag!! I början av månaden låg jag sjuk i 6 dagar i influensan. Förra veckan låg Tilde sjuk i 3 dagar med feber och hosta och igår fick vi hämta hem Tilde från dagmamman: - Hon sitter bara här, hon vill inte leka med någon. Hon nästan somnar i stolen... VA är det Tilde vi pratar om. Hon som alltid hoppar och studsar, spelar ingen roll om hon har 39 i feber eller inte. Hon är alltid som en studsboll ;-) Eftersom jag vabbade 3 dagar förra veckan kändes det ju jättekul att igen då få gå hem och vabba, men men sånt är livet. Så idag gick vi alla tre tjejer till Vårdcentralen och kollade våra halsar och hostan. My och jag har "bara" ett virus så det går väl bort om några veckor..... Tilde har då tydligen öroninflammation!! Inte ett ljud om att hon har ont eller så, men spruckigt har det gjort. Så penicillin behövdes inte, (som tur är... är inte så förtjust i det). Blir hon sämre så får vi komma tillbaka annars är det vila på recept som gäller. Tror att denna månad är rekordmånad! Har inte vabbat så här mycket ens på ett helt år förrut??? Jo kanske men då är det bara några dagar till, på ett helt år... Nu får det vara slut på detta....

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig, tror aldrig ungarna varit så här mycket sjuka nångång.Det är alltid nån som är risig :-(