måndag 7 mars 2011

Jag sjuk?!?

Jag som verkligen trodde jag hade ett starkt immunförsvar men ack så fel jag hade!!
Kände redan i torsdags kväll att halsen var lite öm men jobbade som vanligt i fredags, blev dock väldigt trött och matt men tänkte att det varit en jobbig vecka eller nåt.
När jag väl kom hem efter jobbet efter att blivit serverad lasagne av bästa svärmor så kom frossan. Tänkte att ett glas vin kan ju inte göra detta utan vid sängdags så tog jag tempen oooh ja den visade redan då på 38 grader...

Lördagen var jag själv ensam med barnen för svärmor begav sig hemmåt igen och Dennis var tvungen att jobba med båtarna. Men My var också dålig så det var väl min räddning. Vi spelade lite spel, både på datorn och sällskapsspel. Hyrde film på nätet, som vi nu äntligen kan göra!! och sov lite i soffan. Tilde som inte var sjuk lekte rätt bra själv när vi inte spelade eller såg film.

Min feber blev bara värre och värre så på kvällen hade jag 39,5. Hela söndagen tillbringade jag i sängen mestadels eller i soffan. När jag orkade slog jag ett öga på skidorna..
Dagen har bestått av vila, sova middag och återhämta sig...
Snart är jag tillbaka ;)

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Ja, plötsligt är min femåring jättestor!! Men det går ju såå snabbt!

Stackars dig som är krasslig - hoppas verkligen att du mår bättre och att du haft möjlighet att vila hela dagen!

Kram!