måndag 10 maj 2010

Längar...

Gud vad jag längtar till solen och värmen just nu. Trodde inte riktigt på termometern i morse. Sen att det regnade och var som särsta oktoberdagen var ju helt sannslöst. Men det ska ju komma tre bakslag innan det blir varmt har jag hört, men sen ska det ju vara sommar när åskan går för första gången och det gjorde den ju för snart 2 veckor sen.... Ja man vet varken ut eller in.
Träden börjar ju bli gröna iaf och liljekonvaljerna börjar komma upp också så det är ändå något på väg.

Min pappa fyller år här i mitten på maj och då brukar det vara sol och varmt så man kan ha en bara tröja eller jacka på sig. Undrar om det hinner bli varmt innan dess i år??? Jag håller tummarna!!!

2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Jag upptäckte också liljekonvaljbladen förra veckan och blev så glad! Älskar verkligen denna underbara lilla blomma och väntar nu tills de ska slå ut!

Har inte vågat hänga undan vinterjackan ännu... Längtar tills värmen nu!

Charmkatti sa...

Idag var det lite skönt ute iaf!

Jo, jag brukar ta en tur till den butiken oxå, men jag tycker det börjar bli svårt att hitta kläder i lite större storlekar :-(
Skor har jag köpt många där. Men... Loppan börjar bli lite kräsen...