onsdag 23 september 2009

Barn …

IMG_0410

(Tilde 5 dagar gammal…)

Det figurerar mycket barn runt mig just nu. Jag tänker dock inte på mina egna två. Igår träffade jag två bebisar, en var en gammal arbetskamrats och sen en kompis till denne. De var 2-3 månader gamla och så där alldeles underbara. Små, lite skrikiga och luktar gott. Lätthanterliga.

Igår fick också ett par goda vänner en liten tjej. Äntligen flera i vänkretsen som får barn!!! Jätte härligt. Sen idag fick jag reda på att en annan kompis väntar barn igen… Helt otroligt. Känns som en babyboom. Så nu far ju mina tankar iväg igen…om man ska ha en till…. jag som just rensat ut alla barnleksaker och annat… Jaja vi är ju fortfarande två som ska vara med och tycka och bestämma… Men när det blir så här, så vore det så mysigt…

Att man sen hämtar hem två monster från dagmamman, den ena värre än den andre, som bara bråkar och skriker hela kvällen gör ju att man absolut inte vill ha flera barn!!!!

3 kommentarer:

CharmKatti sa...

Men ändå...fast masn skrikiga, gnälliga, tjatiga barn, så är det ju nåt visst med det hela. Det är ju underbart!
På nåt sätt är ju allt värt det!
Men jag vet precis vad du menar och tänker...för jag har ju verkligen dom tankarna och har haft alldeles för länge...

Popprinsessan sa...

Känner likadant när jag träffar små bebisar... Men sedan är det ju ganska bekvämt med sin egen 3,5-åring som klarar en massa själv.. Fast å andra sidan går allt väldigt fort.... :-)

Haveristens logg sa...

Inser du vad du (ni) ger er in på?
Ett tu tre är dom 17 199cm långa 47 i dojjor och luktar fotsvett.