tisdag 16 juni 2009

En nu outfit och listan...

Jag tyckte det var dags för en ny outfit!! Tycker ni om den??
Kändes som jag haft den andra i 100 år el så.

Idag fick jag iväg 322 kort för framkallning. Det gick betydligt snabbare idag än igår.
Kanske var jag inte själv där då!!? Känns jätte skönt iaf.
Nu måste jag väl bara hitta nya album till bilderna för de gamla är säkert fulla.. ja ja.

Har idag börjat på en "Att göra lista" hemma.
Undrar om Dennis blir glad över den!!
Allt har stått still här i huset sen augusti förra året så det känns som man måste få lite gjort innan vintern är här igen.
Som att byta ut lite lister i fönstrerna eller att måla klart det sista på huset. Min man är väldigt bra på mycket men bäst är han på att påbörja saker... ibland inte så bra på att avsluta dem.
Han är sååå entusiastisk i början å flitig som bara den sen så ebbar detta ut till att inte göra något.. nä så illa är det inte men det tar lite tid innan det är klart!!
Då får vi båda ta tag i saker å ting. Jag hjälper gärna till men en del saker kan jag faktiskt inte.
Å vissa saker tror jag inte jag skulle få göra heller. Det är ju han som är byggaren i familjen.

Idag kunde jag gå en liten sväng med gräsklipparen iaf. Tänkte att den här ängen vi har här ute skulle vara lite fin tills på fredag så jag tänkte jag måste passa på medans det är uppehåll, man vet inte om det kommer regna i morgon. Annars tar jag del 2 imorgon.

Snälla vädergudarna, kan det inte få bli sommar snart och varmt så vi kan få lite färg på våra bleka kroppar!! Känna lite värme och bara kunna gå ut och äta frukost... jag längtar

3 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Captain Morgan Spiced med cola och ginger ale låter spännande! Det måste jag nog komma ihåg att testa någon gång. Fast jag är grymt dålig på att komma ihåg drinkar eller vin.

Intressant att höra att det finns fler som har långvariga att-göra-listor. Det finns alltid saker här som vi skjuter upp... Jag började tex måla lekstugan för flera veckor sedan, men den är inte klar ännu... Eller som när vi för 2,5 år sedan köpte en lampa till ovanvåningen, en lampa med två olika belysningar. Den ena gick sönder typ första gången vi testade den och maken skulle ta tillbaka lampan till affären. Den står kvar där uppe...

Popprinsessan sa...

Glömde ju, sidan är fräsch och fin med härliga färger!

CharmKatti sa...

Jättefint Åsa!
Härligt att du fixar o trixar, det lär man sig mycket av.

Vaddå påbörja projekt förresten, nu förstår jag inte riktigt:-)
Kan det vara ett manligt drag tror du?

Jo just det, bilden i din header(bloggrubrik) syns lite dåligt, även själva rubriken. Bara lite tips från coachen:-)
Säg till om du vill ha hjälp!

KRam!!