söndag 7 juni 2009

Doktorer, hojar och jordgubbar

Jag gick till doktorn ändå. Jag mailade till Sjukvårdrådgivningen och de tyckte jag skulle ta kontakt med Vårdcentralen sen ringde jag till dem dagen efter och de tyckte jag skulle gå upp och ta prover, så då gjorde jag det.
Vad tror ni att de sa??
Näe det var bara ett virus som skulle gå över av sig självt!!
Jag ska slå vad med någon nästa gång. Satt där i 1.20 för att få veta det jag trott hela tiden...ja ja.
Det var ju i för sig skönt att få veta att det inte var streptokocker eller nåt annat.
Det onda i halsen försvann dagen efter men förkylningen håller i sig. Snart så..

I helgen har vi träffat släkterna.
Svärmor och hennes man kom upp i fredags em. Jag hann knappt hem innan de var här!!
Så det har städats och plockats undan i veckan och planerats mat osv.
Jag undrar varför jag inte kan strunta i sånt. Bara skita i att det är damm i vråna och bara säga att jag orkar inte. Att vi ska äta ute idag så kan väl de bjuda ocskå??!!
Varför måste man som kvinna visa att man duger för varandra, man är ju redan gift och vuxen. Behöver man verkligen bevisa att man är så j-vla duktig jämnt??
Blir rätt trött på mig själv, sen är jag väldigt trött när de har åkt hem, när man kan slappna av...

I går på nationaldagen var vi i Norrtälje å fira en släkting till Dennis som fyllt 60 år.
Vi var absolut inte ensamma i Norrtälje igår då det var "Custom Bike Show".
Har nog aldrig sett så många poliser samtidigt, eller så många polisbussar och pike eller insattsbussar. Vet inte vad det heter för jag har aldrig sett något liknande.
De hade galler över lyserna och såg ut som de var skottsäkra.
De kollade varenda bil som åkte igenom Norrtälje. Fast vi blev faktiskt inte stoppade trots att Dennis är rakad!!
Men det gjorde inget, vi fick se många fina hojar och barnen var mycket intresserade av alla poliser!!

Idag var vi på Sommarfest och träffade delar av min släkt. Vi ses vid den här tiden varje år bara för att få umgås lite, äta god mat och barnen leker. Rätt trevligt och avslappnat faktiskt. Idag kunde det dock vara lite varmare...

Det känns att man inte legat på sofflocket i helgen. Rätt trött i huvudet faktiskt.
Sen var jag å röstade!! Gjorde ni det ?????

1 kommentar:

CharmKatti sa...

Så du har haft svärmor uppe, ja då ligger man gärna i lite extra. Jag om nån håller med dig, varför håller man på som man gör?
Vem har bestämt att man ska vara en supermamma och en superfru?
Less på alltihopa är jag...inte på att var fru och mamma, men på att man ska vara så jäkla duktig jämt...