söndag 25 april 2010

Söndag

Ja denna helg rasslade ju iväg.
Igår var vi hemmavid och barnen sprang och lekte hos varandra. Själv krattade jag en del och fixade på tomten. urhärligt i det fina vädret. Bjöd in mig hos grannarna som grillade korv till lunch. Tack!!
Hockeyfinal på em som inte gick riktigt som man ville...

Idag var My på ridlektion, sin första. Vi andra var med och tittade på och Dennis fick vara med och leda hästen. My för överförtjust och vill aldrig sluta prata om denna häst!! Kul!!
Tyvärr fick vi passa på och storhandla efter det för Dennis jobbar sent hela veckan så det var idag vi var tvugna att göra det. Annars åker jag gärna själv och drar runt vagnen. tror nog att det blev för mycket för My idag. Hon fick utbrott för allt idag. Att hon inte fick ett gosedjur, inga kulor, ingen cykel osv osv.
Vårat tålamod har verkligen prövats idag. Jag är helt slut.
Man tror ju att barnen ska vara glada och tacksamma för att man hittar på saker med dem och för dem men just nu känns det bara tvärtom...
Kanske är hennes förväntningar för höga???

Nu ska jag njuta av tystnaden framför burken ett litet tag innan kudden lockar på mig.

3 kommentarer:

Popprinsessan sa...

I KNOW!!! Har också haft en sån dag idag! Är så trött att jag skulle kunna somna här och nu! Men den lilla damen i fråga sover inte, hon ligger och sjunger i sin säng. Kan bli oerhört intressant att få upp henne imorgon....

Katti sa...

Men kul att hon gillade ridningen iaf ;-)

Katti sa...

Hej svej!
Hur går det med bloggningen då ;-)
Vad tyckte du om mitt förslag?
Säg till om du vill byta mall så hjälper jag dig. Såklart får du ha åsikter om färger, kolumner med mera ;-)