tisdag 5 januari 2010

Snart är helgerna äntligen över!!

Ja det ska bli skönt när allt går tillbaka till rutiner igen. På torsdag börjar barnen hos dagmamman igen. Själv jobbar man ju redan igen men det verkar som alla andra är lediga, äter sena luncher och dricker öl så där mitt på dagen. LYX!!!
Själv när jag är ledig så sätter jag mig inte på en krog och njuter utan är hemma eller hos vänner och umgås. Umgås med barnen, maken och vänner.
Kanske för att man jobbar som man gör och vill vara "från" jobbet när man är ledig...
Ibland blir jag dock lite avundsjuk att de tar sig tid till att sitta där..
Konstigt va!!

Imorgon är det sista röda dagen innan påsk!!
Känns rätt skönt faktiskt. Visst är det härligt med ledighet men också jobbigt.
Något annat som är jobbigt är att det är -20 grader ute. Inne har vi nog kommit upp i +21. Vi får nog ha eldningsvakt inatt om det ska bli såhär, ja kanske kallare t.o.m. Tror vår värmepump inte fungerar så bra när det är kallare än -20. Just nu verkar den tappa orken lite tidigare faktiskt.

Det är nu när det är som kallast man bestämmer sig för vad som MÅSTE fixas under sommaren, på huset alltså. Vi MÅSTE isolera golvet för på vissa ställen känns det som att gå på snön!! Tror inte det finns någon isolering alls där. Sen funderar vi på att tilläggisolera väggarna också. Det behövs men man kan inte ta allt på en gång. Golven känns ju som prio 1.
Nä nu får jag gå och lägga in mera ved!
Tack å hej!!

1 kommentar:

CharmKatti sa...

Att fixa golven gjorde hela vårt hus varmare!
Så satsa på det!!
Vår värmepumpgör ingen nytta när det är kallare än -15, åtminstone är det tydligen ingen ekonomi i att använda den då. Här eldas detoxåför fullt, jag tror vår murstock spricker snart:-)