söndag 9 januari 2011

Till sist..

Ledig från skolan har man varit nu i tre veckor men ledig vet jag inte om man vart. Jobbat en del på Hamnkrogen har jag gjort och varit hemma med barnen.
Hamnkrogen, min arbetsplats sen nästan 5 1/2 år tillbaka får nya ägare imorgon. Det känns rätt konstigt, även fast jag inte jobbat så mycket sista tiden. De gamla ägarna har haft det nästan i 8 år och kände att nu var det nog dags att göra något annat...
Ja kanske precis som man själv tänker!!
Jag har ännu inte träffat den nya ägaren men tror att jag får göra det i veckan. Som det var sagt innan så slutar ju jag min tjänstledighet på fredag 14/1 och ska återgå till jobbet på måndag. Vi får väl se vad som händer.
Skolan börjar i alla fall i morgon med full fart. Vi börjar med Certifieringsprov kl 9 i morgon bitti. Det blir skriftlig tenta i anatomi & fysiologi. Tror nog att det mesta sitter kvar i huvudet så jag hoppas på det bästa. Senaste veckan har man ju suttit fastklistrad i böckerna igen och övat..
Sen blir det praktiska prov på tisdag och genomgång av våra arbeten på onsdag..sen vet jag inte... vi ska nog bara umgås :)
Barnen börjar ju också imorgon efter en ledighet på 2 1/2 vecka det kan bli rätt tufft de här första dagarna för oss alla. Nu har man ju vant sig med sovmorgonar och ingen brådska alls men det är skönt att få tillbaka rutinerna igen :)

1 kommentar:

Katti sa...

Rutiner är alltid skönt, men lika skönt att få bryta dom ibland.
Jag tycker du ska våga satsa på eget Åsa!
Gör som jag, börja i liten skala, inred gäststugan, jobba deltid på Hk om det går.
Puss!