onsdag 8 december 2010

Jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar med...

Ja om den nya inneboende som har flyttat in hos oss. Hon mest bara gnäller om saker, skräpar ner, skriker, slår i dörrar och bråkar. Hon kan inte rikigt bete sig som folk., hövligt folk.
Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om henne???
Hon är inte speciellt snäll, inte mot någon av oss i familjen...

Jo jag pratar om våran 6 åring, snart 7. Kommer det gå över då???
Borta går det jättebra, hon är jättesnäll o kamratlig i skolan men så fort man öppnar bildörren så börjar det.
Gnället, bråket. Det känns som om denna vecka har varit kulmen, att det bara eskalerar.
Hon kunde inte följa med en kompis hem idag för den kompisens storebror var sjuk och då raserade hela tillvaron... så var också den morgonen förstörd.
Man får höra av andra och genom böcker eller nätet att det är så.... att man bara ska vara konsekvent och stå på sig.... ja men hur länge orkar man???
Just nu känns det inte ens kul att ens hitta på julklappar eller något pyssligt som man skulle vilja, man får mest skit tillbaka.

Förresten måste man inte varit snäll för att få julklappar från tomten????
Hur fan gör ni andra???

Inga kommentarer: