torsdag 28 oktober 2010

Snart lov

Snart är det dags för lov. Höstlov. Fast idag har det mera kännts som vår tycker jag. Inte för att jag ska vara ledig på lovet för jag ska jobba en himlans massa. Varför ska jag ligga å peta mig i naveln eller vara hemma med barnen hela veckan??? Nä jobba och träffa trevliga människor istället (förhoppningsvis)...ja å tjäna lite pengar...

Skolan rullar på eller rusar på för det finns ingen riktig tid till att stanna upp och andas emellanåt utan det kör på för fullt. Tentor löser av varandra- både teoretiska, praktiska och i grupp. Däremellan ska vi hitta vår nisch för vårt" låtsas" företag som vi förmodligen startar när vi är klara.. ja om vi nu vill jobba med massage!!! JA det vill vi. Känns annars som man slänger pengarna i sjön! Frågan är väl bara HUR???
Eget företag eller jobba i företag eller egen som jobbar ihop med andra, ja frågorna är många och frågetecknerna fler. Tror nog att de så småningom faller på plats..
varannan dag är vi ju på vår "klinik" och tar emot riktiga kunder med riktiga problem så tempot är högt. Känns skönt att få komma och jobba lite och "varva" ner :-)
Nä skojar bara men det sköna är att när man jobbat klart så är man ledig, inget att läsa eller fixa på kvällen utan bara slappa å se på tv eller gosa med barnen förståss!!
Japp det är bara imorgon kvar!! Trevlig helg & lov!!

Inga kommentarer: