söndag 6 juni 2010

Smått & gott

Ännu en fantastisk helg har passerat med sol och värme. Vi har umgåtts med vänner, ätit gott och fikat gott. Barnen har lekt kors & tvärs med varandra.
Vi var på loppis också här på ön där vi hittade en del rolig saker. Eftersom vi röjde i gäststugan och slängde en hel del så måste ju de tomma platserna fyllas... eller???
En helt enkel perfekt helg!! Ändå känner man sig liksom lite trött och nedstämd... Nu har man ju massor att se fram emot med sommar och semester men också en massa planering och andra önskemål från viss släkt. Eller är det bara som man inbillar sig???
Det finns ju en del "måsten".
Inget sägs ju rätt ut men med små flikar kan ju göra sitt.

Det finns olika orsaker till att jag känner mig låg, dels har en god väns förhållande precis tagit slut och jag lider så med dem båda. Jag vet inte riktigt hur man ska trösta men vi finns ju alltid här...
Dels är mitt jobb absolut inge roligt just nu. Jag har aldrig riktigt tidigare haft en sådan jobb ångest som jag har nu, det känns faktiskt lite jobbigt. Sen är det ju aldrig kul att behöva vara förälder till sina arbetskamrater och behöva jobba för en till ibland.
MEN det är ju inte så långt kvar tills semestern så det kommer ju att bli bättre. Kanske blir det helt nya planer för mig också inför hösten. Vi får väl se...

1 kommentar:

Charmkatti sa...

Men usch då vännen, att det var så, det märktes inte på dig. Men å andra sidan mår man ju rätt bra i solen och med en muffins i handen ;-)
Kram, kram!!