onsdag 20 april 2011

Religiös?!

Giv mig styrka, giv mig ork och mera tålamod!!
Ja kanske man ska gå å bli religiös på heltid för det känns som man har provat allt när det gäller barnen och ingenting fungerar...
1) jag känner mig som en papgoja som ingen lyssnar på!!
2) jag är mamma både hemma och på jobbet
3) jag är bara helt less helt enkelt!!

Ja idag är det en sån dag eller rätt ofta är det såna dagar. Så fort man tar upp något med en arbetskamrat så tror de att de gjort något fel eller glömt att göra något?!
-Va? Är jag verkligen så hemsk och tråkig??!?

Hemma är det väl tvärtom, då är jag papegojan som ingen lyssnar på och barnen tycker de kan göra som de vill.
Hur svårt kan det vara att sitta ner vid matbordet och äta maten medans vi andra äter??
Måste vara skitsvårt för vad man än säger och gör så går det bara inte.
Sen att man vill ha en macka typ en kvart efter för att man är hungrig är helt ok!! What!!

Jag som trodde att just denna dag skulle avslutas på ett skönt och avkopplande sätt då jag hade sett till att jag inte behövde hämta barnen och unnade mig en väl behövlig massage på 45 minuter.... men men nu ligger de i sina sängar och sover alldeles snart..... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där papegojan bor här hos oss oxå emellan åt. Men att vara mamma på jobbet, nä fy! Förstår så väl att du är less. Men som man alltid säger, det ordnar sig!
Kramar till dig!!!