onsdag 11 augusti 2010

Jobbe?!???

Då har man börjat jobba igen då. Fast inte så länge, jag jobbar bara denna vecka sen tar jag nya friska tag och ska plugga.
Ja studera heter det väl.
Jag ska läsa till Massageterapeut. Nästan ett halv år för att bli diplomerad och certifierad.
Det är med spänning och förväntan att bryta sina vanor och pröva på något nytt....

Säkerligen kommer jag sakna mitt jobb och definitivt mina arbetskamrater, ja iaf vissa av dem... men jag är "bara" tjänstledig och med sannorlighet kommer jag jobba extra under hela hösten. Så jag tror jag får min dos också.
Först måste jag bara kolla hur mkt jag får tjäna för csn och vad jag är uppe i, men det är väl bagateller..eller???

Sommaren har annars varit bra. ¤ veckors semester med 2 bra heta olidliga veckor till 2 vanliga svenska sommar veckor. Barnen retar dock gallfeber på en... Så det är faktiskt rätt skönt att komma tillbaka till rutiner igen.

My har ju nu börjat på fritids och om 1,5 vecka börjar hennes skola!!! Förskoleklass...
Tilde har börjat hos dagmamman igen och just dennna vecka är hon ensam med henne så de har åkt buss runt hela Stockholm nu. Besökt kompisar, lekt i olika lekplatser runt om och varit och handlat....
Undrar vad dem gör imorgon???

Inga kommentarer: